• 1
  • 2
  • image slider jquery
  • 4
carousel jquery by WOWSlider.com v7.7

جستجو در سایت

تقویم شمسی

 

 

ماشین الات وخط تولیدmdf خام ازضخامت (mm3-40) وابعاد طبق استاندارد بازارجهان

  (183*244) - (210*366) - (122*244) – (210*244) - (210*400)– (183*400می باشد.

 تیراژ تولید روزانه از(100- 1500) مترمکعب در روز بنا به سیستم ماشین الات است.

  که به صورت کانتی نیوس واستیل بلت پرس وپرس طبقاتی می باشد.mdf خامتولیدشده

بعد از فرایند سمباده شدن جهت  پرس روکش کاغذ ملامینه اغشته شده استفاده می گردد.

تولید خط تولیدmdf خام ساخت کشورهای المان-ایتالیا وچین می باشد که این به صورت

  نووکارکرده با سایزوضخامت طبق سفارش مشتری وظرفیت تولید ساخته ونصب می شود.

 


 

ماشین الآت خطوط تولید  MDFخام

 

 

                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرایند تولید MDF خام  

 

MDF واژه اختصاری (Medium Density Fiber board) می باشد که از ترکیب شدن لینگو سلولزی با رزین مصنوعی یا انواع چسب که از تراکم 496 الی 801 کیلو گرم بر متر مربع در اثر فشار با پرس گرم به دست می اید. که چسبندگی داخلی تخته توسط رزین مصنوعی و یا دیگر چسب های عالی حاصل می شود که کابینت کاران از ام دی اف به جای تخته سه لایی یا تخته های نئوپان استفاده می کنند.

در مقایسه با تخته خرده چوب , ام دی اف دارای تراکم یکنواخت تر در کل پانل و لبه صاف و انسجام بیشتری است  که سبب ماشین کاری بهتر می شود .تخته حاصله هم به صورت صاف و یا با رگه ها ی مورد نیاز طرح نیاز و... می باشد که باید با روکش طبیعی یا لمینت روکش شود .

ام دی اف فیبر با چگالی متوسط است که به صورت فشرده از ضایعات چوب بدست می اید که در برابر رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است که در داخل یا مغزکار استفاده می شود.از رو کش های رایج  برای ام دی اف می توان PVC,HPL,VINILIUM وبسته به ضخامت ان فریمکا را نام برد.اگردر پوشش ام دی اف از روکش های  ضخیم و مقاوم تر استفاده شود تخته تولید شده از کیفیت بهتری برخوردار خواهد بود.

دلایل کاربرد ام دی اف :

·        به دلیل دارا بودن ذرات چوب زیاد در واحد حجم ان , بدون گره دارای  استحکام بالا برای سوراخ کاری و سوهان کاری و برخوردار است .

·        دارای سطح هموار و یکنواخت

·        دارا بودن بافت نرم به دلیل وجود ذرات بسیار ریز و نرم

·        قابلیت چسبیدن این فیبرها با چسب به یکدیگر

·        می توان ازرنگ روغن یا پلاستیک بر روی سطح ان استفاده کردوبا لترون,HPL یا ملامین روکش کرد.

·        مقاومت بالا در برابر اب و رطوبت

·        کاربرد فراوان ان در کابینت سازی ,دیوارهای چوبی, دکوراسیون داخلی

 

پروسه تولید ام دی اف :

 

 1. تهیه خمیر ام دی اف :

نخست شاخ و برگ و ضایعات درختان به شکل گردبینه به کارخانه ارسال و بعد از ان پوست انها بوسیله دستگاه پوست کن برداشته شده و سپس به دستگاه خرد کن چوی یا (chipper) به خرده چوب تبدیل می شوند و در مرحله بعد وارد مرحله بخاردهی می شوند. خرده چوب ها یا چیپس چوب پس از شستشو جهت رفع گرد و غبار و بخار دهی (steaming) به دیگ بخار انتقال داده شده و تحت فشار و حرارت قرار می گیرند لیگنین (سیمانی که الیاف چوب را در کنار هم نگه می دارد) به  صورت نرم شده و بافت چوب به هم میریزد.سپس , چیپس های بخار دیده وارد پالایشگر تحت فشار می شوند و در اثر فشار و چرخش صفحه ها, الیاف چوب متلاشی می شوند.برای جداسازی کامل لینگنین, الیاف بعد از مرحله شستشو به مرحله خشک کردن انتقال می یابند .

 

2. مرحله خشک کردن :

الیاف مرطوب  جهت خشک شدن اولیه و انتقال به قسمت چسب زنی  به یک پیش خشک کن گردان هدایت می شوند.تا رطوبت الیاف به میزان دلخواه  کاسته شود.

 

در پروسه تولید ام دی اف معمولا از خشک کن های لوله ای یک یا چند مرحله ای  استفاده می شود .بیشتر خشک کن های لوله ای چند مرحله ای به یک سیستم دو مرحله ای وصل هستند که در انها که یک خشک کن لوله ای اولیه با یک خشک کن لوله ای به طور جداگانه کنار یه مرکز انتشار وهچنین سیلکون باز یافت الیاف موجود می باشد.

 

گرمای مورد نیاز برای خشک کن های لوله ای از طریق سوزاندن پروپان ,روغن تقطیر, گاز طبیعی , و گرمای مستقیم بدست می اید.

 

3.  مرحله چسب زنی:

تناوب پروسه خشک کردن و چسی زنی , به روشی که رزین ومواد اضافه شده دیگرکه به الیاف می چسبد بستگی دارد.رزین های (اوره فرمالدئید UF) رایج ترین نوع چسب ها برای فرایند تولید ام دی اف است .علاوه براین همچنین از رزین های دیگرمثل ملایمن , ایزوسیانات و فنل استفاده می شود.برخی از کارخانجات رزین ها  را به داخل یک چسب زن کوتاه (short retention) و برخی دیگر فرمولاسیون رزین را به درون بخش های نازل تزریق می کنند.

اگر رزین به درون یک چسب زن جداگانه افزوده شود,در ابتدا الیاف خشک شده و بوسیله یک سیکلون بازیابی از سیستم هوای داغ جدا و به قسمت چسب زن منتقل می شود .در قسمت چسب زن الیاف با موم , رزین و دیگر مواد اغشته شده و بعد از ان به درون مخزن ذخیره الیاف خشک هدایت می شوند.اگر از سیستم نازل چسب دراین روش استفاده شود, نخست الیاف با موم, رزین  و دیگر مواد افزودنی در یک خط نازل اغشته شده و بعد از ان توسط یه مجرا به درون خشک کن انتقال داده می شود که بعد از خشک شدن الیاف, به وسیله یک سیلیکون بازیابی از سیستم های هوای داغ جدا شده و در اخر وارد مخزن ذخیره الیاف خشک می شود .

 

4. مرحله پرس و تولید تخته ام دی اف:

الیافی که به چسب اغشته شده است توسط هوا از مخزن ذخیره به بخش فرمینگ هدایت و سپس بر روی الک متحرک پیوسته می ریزند.کیک پیوسته ایجاد شده قبل از بارگیری در پرس داغ می بایست فشرده شود که پس از ان عمل اندازه بری است که بعد از برش مجددا ضایعات به ماشین فرمینگ برمی گردد.کیک مورد نظر پس از فشرده شدن و اندازه بری در ابتدا به پرس داغ هدایت می شود.گرما و فشار لازم در جهت واکنش چسب توسط پرس ایجاد شده و الیاف برای تولید پانل به هم می چسبند.

پرس کردن کیک الیاف یا در یک پرس پیوسته انجام شود یا کیک الیاف پیش پرس شده نخست توسط اره های برش هوا به شکل کیک های مجزا برش داده شده و سپس در پرس های چند طبقه بارگذاری شده و نهایتا در پرس داغ ناپیوسته پرس می شوند که گرمای این پرس ها به طور معمول از بخار یا روغن داغ ایجاد می شود.

بعد از مرحله پرس شد , تخته ها سرد شده , پس از عمل سمباده زنی و اندازه بری نهایتا به اندازه ای دلخواه بریده می شوند.این تخته ها با رنگ یروکش های ملامینه روکش شده و بسته بندی می شوند.

 

انواع مختلف ام دی اف با خصوصیات ویژه

عموما تخته فیبرهای نیمه سنگین ازنظر خصوصیات و مشخصه های انان به دو دسته تخته فیبر نیمه سنگین با خاصیت معمولی یا ویژه تقسیم بندی می شود:

تخته های صنتی خاص ازخصوصیات مشخصات  ام دی اف هستند که با تغییر در پروسه تولید , با به کارگیری از چسب های مختلف یا مواد افزودنی کوناگون تولید می شوند.

 

بعضی از انواع ام دی اف و موارد کاربرد انها :

 

1.    ام دی اف نازک  یا (thin mdf):

این تخته ها قسمت های بسیارنازک (1/8 mm) تا (2/5 از5/2 تا 6mm ) و(4 تا6 mm)دسته بندی می شوند.(استاندارد EN-622-5) که درمصارف متعددی کاربرد دارد .

استفاده عمومی ازام دی اف های نازک پشت کابینت , کف شو , رویه درب و غیره می باشد.

 

2.    ام دی اف ضخیم یا ( thick mdf):

بر طبق استاندارد (EN-622-5) ,ام دی اف های ضخیم به اندازه های 45-mm30 و 60-45 mm طبقه بندی  می شوند که برای سازه های معماری, طاقها, پایه ها,رویه کاری در صنعت کابینت ,کف نیمکت, پایه ها و ستون ها وغیره کاربرد دارد .

ضخامتهای تولیداز3,4,8,10,12,16,18,20,25,32,38 mm می باشد. که در بازار ایران تقاضا برا ی ابعاد بزرگتر بیشتر است.ضخامت های کمتر در حدود 3 mm برای  درب سازی و ضخامت های  بالاتر در حدود 12,16,18 متقاضیان بیشتری دارد .

ابعاد صفحات ام دی اف برحسب میلی متر شامل :

4100×1830

3660×1830

2440×1830

2440×1220

لازم به ذکر است که اندازه های واردات ازکشورایتالیا4100×2100واندازه های وادراتی از کشور اتریش 2800×2070 و 2600×2070  می باشد.

 

 

3.    ام دی اف با فرمالدئید کم (low formaldehyde mdf – E1)

مقدارانتشار فرمالدئید از ام دی اف معمولی بسته به نوع چسب و میزان ان متغییر است که نباید بیش از mg30/100mg باشد . (کلاسE2 طبق استاندارد EN-622-1) این نوع کلاس ازmdf قابل مصرف در تعداد زیادی ازدکوراسیون داخلی منازل و صنعت مبلمان می باشد ولی باید تهویه مناسب هم در محل نصب انها باشد تا فرمالدئید را ازمحیط اطراف به خارج انتقال دهد.

 

در پاره ای ازموارد ان دی اف با فرمالدئيد پایین با ماکسیمم ان ( gr100/mg9 استاندارد EN-622-1) استفاده شود. اکنون MDF-E1 به عنوان ام دی اف استاندارد بازار تبدیل شده ام دی اف های با فرمالدئيد پایین و یا بدون فرمالدئيد بر طبق درخواست متقاضیان تولید می شود.

طبق استاندارد EN-622-5  دو گونه از کلاس برای اینگونه از تخته ها وجود دارد . یکی MDF.H جهت مصارف عمومی در فضای مرطوب و نوع دیگر MDF.HLS جهت مصرف در فضای مرطوب است.

 

موارد مصرف ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت شامل :

کف پوشها, پنجره ها ,پله ها, پروفیل های خاص ,مبلمان حمام و دستشویی, کف پوش و غیره ...

 

4.    ویژگی مقاوم بودن ام دی اف در برابر قارچها و حشرات

اینگونه از ام دی اف که عمده مصرف ان در تولید برخی از کف پوش ها می باشد حاوی مواد ضد حشرات می باشد که باعث جوگیری از هجوم حشرات و دوام بیشتر ان می شود.

 

5.    ویژگی ضد حرارت بودن ام دی اف ( flame retardant MDF )

در این مورد ام دی اف ها را می توان با پوشش های ضد حرارتی پوشاند و یا از مواد و نمک های ضد حرارت به کاربرد.اما اصولی ترین روش افزودن مواد ضد حریق در طول پروسه تولید است. موارد کاربرد این گون از تخته ها شامل : قفسه فروشگاه ها ,دیوار کوب ها پارتیشن ها و غیره .....می باشد.

 

6.    ام دی اف با تراکم بالا (High Density Fiberboard)

ام دی اف های استاندارد معمولی در ضخامت های 19-12 mm دارای دانسیته kg/m800-650 هستند.به عبارت دیگر همچنین با دانسیته های بالای 800 تولید می گردد.

با افزودن فیبر و چسب و فشار ایجاد شده در طول پروسه تولید صفحه های سنگین تولید می گردد. با بالا رفتن دانسیته امکان ماشین کاری و سطح سازی (روکش و رنگ و ....) همچنین افزایش می یابد و علاوه براین ویژگی ها ی مکانیکی و فیزیکی ام دی اف هم بهبود می یابد.

موارد کاربرد گونه ام دی اف های سنگین شامل : میزکار, قفسه های صنعتی, کف پوش ها ,پله ها و غیره ... میشود .

 

7.    ام دی اف با تراکم پایین (Low Density Fiberboard)

 LDF با وزن kg/m 550-650 و ULDF با وزن زیر kg/m  550 برای مصرف در مواقعی که وزن کمترمد نظراست و نیازی به استحکام زیاد ندارد.یا در مواقعی برای ایجاد عایق صدا مورد نیاز یاشد تولید می گردد.

که برای ساخت پروفیل های تزئینی , غرفه های نمایشگاهی و...به کار میرود .

 

8.    ام دی اف با روکش تزیینی یا دکوراتیو (Decorative Surface MDF)

عمده ترین استفاده از ام دی اف در مرحله اخر روسازی و روکش کردن ان است که یکی از مهم ترین خدمات تولیدکنندگان ام دی اف به متقاضیان است .که بیشتر تولیدکنندگان دارای خطوط روکشی که شامل چوبی انواع مختلفی از جمله ملامینه ,کاغذی,pvc و ...هستند.

 

 

9.    ام دی اف قالب گیری شده :

پانل ام دی اف در زیر پرس به شکل خاصی تبدیل می شود مثل روکش درهای طرح دار به اسانی می توان روکش نمود

 

10.    رویه ام دی اف توسط یه دستگاه پیش تیمار شیمیایی با ترکیبات الکالین , می توان به ان خاصیت پلاستیکی (موقتی ) قابل انعطاف وشکل پذیر را داد.

 

11.   ام دی اف با بازدهی بالا :

این گونه از ام دی اف HPL (HIGH PERFORMANCE LEVEL) نامیده می شود . که سطح ان در برابر خش ,سائیده شدن , و حرارت مقاوم است که در صنعت کابیت کاربرد دارد .

 

خرید و فروش خط تولید mdf خام ,mdf خام, فروش دستگاه mdf خام ,واردکننده خط تولید mdf خام ,خط تولید mdf خام ,دستگاه mdf خام ,ماشین الات mdf خام ,فروشنده خط تولید mdf خام ,خریدارخط تولید mdf خام , نصب و راه اندازی خط تولید mdf خام ,

 

 

 

 

 

 

تانری:مرکز خریدو فروش ماشین آلات صنعتی و لوازم جانبی و ابزار آلات صنعتی